Christmas diy

04:44

Hej wszystkim! Nawiązując do poprzedniego posta gdzie przedstawiałam pomysły na świateczne prezenty, przedstawiam wam przepisy jak większość takich prezentów wykonać.

Syrop cynamonowy

Potrzebne będą:
1 szklanka wody
1 szklanka cukru
4 laski cynamonu
Cynamon mielony
Przygotowanie
W garnku podgrzewamy wodę z laskami cynamony do zagotowania.Wyłączamy gdy zacznie się gotować. Przykrywamy garnek i zostawiamy na 10 minut. Po tym czasie dodajemy cukier i cynamon, tak aby zabarwił syrop. Włączamy średni ogień i mieszamy by cukier się rozpuścił. Po około 2 minutach syrop  jest gotowy i można przelać go do słoiczka.

Syrop kakaowy

Potrzebne będą:
Szklanka kakao (szklanka 250 ml)
 250 ml wody
1,5 szklanki cukru (300g)
szczypta soli

Przygotowanie
Wymieszaj w garnku kakao i wodę, a następnie podgrzewaj cały czas mieszając do czasu rozpuszczenia się kakao. Dodaj cukier i mieszaj tak długo, aż cukier się całkowicie rozpuści. Gotuj 3 minuty na średnim ogniu. Dodaj sól i wymieszaj. Odstaw do schłodzenia a następnie przelej do czystego słoiczka. Zamknij i schowaj do lodówki. 

Kokosowy scrub do ciała

Potrzebne będą:
2 szklanki cukru (400g)
 2 łyżki oliwy (ok.50ml)
3/4 szklanki oleju kokosowego (ok.200ml)
szklanka wiórków kokosowych

Przygotowanie
W misce wymieszaj cukier z olejem kokosowym, dodaj oliwę i wiórki kokosowe i ponownie wymieszaj, a następnie przełóż do pojemnika.

Cynamonowy scrub do ciała
Potrzebne będą:
2 szklanki cukru (400g)
Pół szklanki oliwy (albo więcej jeśli nie powstanie "papka"
cynamon (ja dałam ok.3 opakowania, można mniej jeśli ktoś woli.

Przygotowanie
W misce wymieszaj cukier z oliwą i dodaj cynamon. Na początku scrub może pachnięć tylko oliwą (dlatego dałam 3 opakowania cynamonu), ale po kilku dniach/godzinach zmieni zapach na cynamonowy. 


Sól do kąpieli

Potrzebne będą: (Na jeden słoik)
0,5 kg soli morskiej gruboziarnistej
0,5 łyżki oliwy z oliwek 
40ml mydła w płynie
olejek eteryczny 

Przygotowanie
 W misce wymieszaj wszystkie składniki, dodaj olej eteryczny według uznania(nie trzeba go dodawać) oraz opcjonalnie brokat, suszone kwiaty, zioła (ja dodałam kilka saszetek herbaty miętowej). Płytkie naczynie wyłóż papierem(żeby nie przeszło zapachem), sól wsyp do naczynia równomiernie i pozostaw do wyschnięcia (około 30-40h).

Kule do kąpieli
Potrzebne będą:
Soda oczyszczona 300g
Kwasek cytrynowy 150g
Oliwa z oliwek ok.40g
Opcjonalnie dowolny zapach (ja użyłam ekstraktu cytrynowego, herbaty rumiankowej i miętowej)

Przygotowanie
W misce wymieszaj sodę z kwaskiem, dodaj oliwę i mieszaj aż do połączenia się wszystkich składników. Konsystencja musi przypominać mokry piasek! Jeśli dalej jest suchy to dolewamy oliwy. Po połączeniu wszystkiego dodajemy substancję zapachową (ja pierw podzieliłam konsystencje na 3 i do każdej dodałam innego zapachu). Po wymieszaniu wszystkiego nakładamy do foremek, dociskamy i odstawiamy na kilka godzin aby wyschły. 

Mydełko nagietkowe i kakaowe 
Potrzebne będą:
4 mydełka bezzapachowe 
olejek nagietkowy
1/2 szklanki kakao

Przygotowanie
Mydełka ścieramy na tarce do garnka. Do większego garnka wlewamy wodę i stawiamy go na palniku, po czym wkładamy do niego garnek z mydłem i włączamy palnik. Gotujemy do roztopienia się mydła (jeśli się nie roztopi, przestajemy gotować i ugniatamy kształt jaki chcemy-jest wystarczająco miękkie żeby to zrobić.), po roztopieniu się przelewamy do foremek i czekamy do zastygnięcia

Masło orzechowe
zdj. fashionelka.pl

Potrzebne będą:
 350g orzechów ziemnych (prażonych, niesolonych) 
75g masła
sól morska

Przygotowanie
Orzechy zblendowałam na gładką masę (ja użyłam solonych, bo innych nie mogłam znaleźć) i dodałam do nich masło. Jeśli macie orzechy nie solone dodajcie jeszcze sól morską według uznania. Po zblendowaniu wszystkiego razem przełożyłam wszystko do słoiczka.

Orzechy w miodzie i chili

Potrzebne będą:
 350g orzechów ziemnych 
chili (pieprz cayenne)
papryka słodka
3-4 łyżki miodu

Przygotowanie
Orzechy podsmaż na patelni dodaj miód, następnie dodaj chili i paprykę słodką według uznania. Ja dodałam ok. pół opakowania chili (7g) i dla mnie jest to trochę za ostre, ale na szczęście mój tata lubi ostre.  Całość po połączeniu przekładamy na talerz pokryty ręcznikiem papierowym/papierem do pieczenia/etc. i zostawiamy do wyschnięcia.  
Książka kucharska
Potrzebne będą:
5 kartek technicznych
mazaki

Przygotowanie
Kartki zszyłam ze sobą nitką, na pierwszej stronie napisałam tytuł, namalowałam małego kucharza i dokleiłam małe serduszka, które znalazłam w biurku. W środku na drugiej stronie strony tytułowej napisałam dedykację dla taty, a na kartce 'obok' zrobiłam spis streści, na reszcie stron napisałam przepisy. 

Kubek
Potrzebne będą:
Biały ceramiczny/porcelanowy kubek
mazaki (najlepiej takie do ceramiki/porcelany, ja użyłam sharpie)

Przygotowanie
Kubek umyłam w gorącej wodę i wysuszyłam go, następnie napisałam na nim "Babcia #1" i ozdobiłam go małymi srebrnymi gwiazdkami. Korzystając, że akurat piekłam pierniki wstawiłam go do nich do piekarnika. Wypiekałam go ok. godzinę w 180 stopniach. 

Świecznik ze zdjęciem
zszywka.pl
Potrzebne będą:
dowolnego rozmiaru słoik
zdjęcie
klej vicol (albo inny dowolny, który przyklei zdjęcie do szkła)

Przygotowanie
Pierw zmierzyłam wysokość i szerokość kubka, a następnie w programie graficznym (idealnie sprawdzi się też paint, word), obcięłam zdjęcie, które potem wydrukowałam. Po przymierzeniu zdjęcia do słoika, posmarowałam je vicolem, po czym odczekałam kilkanaście minut i nałożyłam następną warstwę i tak kilka razy. 

*****Dominika Xx*****

Snap: bvbborussen11
Insta: half_a_heart_11
Twitter: polgerangel

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts